Iemand ervaring met verkopers die niet leveren?

  • sogi

    10 berichten

    België

    Ik kocht zichtkaarten bij pelo87, na betaling stond er verzonden diezelfde dag. Maar ik ontving niks. Toen ik enkele weken later contact nam kreeg ik een bericht dat het dan verzonden was met vertraging, we zijn ruim 2 maand verder, geen enkel bericht wordt beantwoord, ook niet na tussenkomst Delcampe. Helaas zie ik nu in zijn beoordelingen dat dit regelmatig gebeurd. Heeft iemand ervaring met toch recupereren van kaarten/betaald bedrag?
  • quasar

    3764 berichten

    België

    Ik kocht zichtkaarten bij pelo87, na betaling stond er verzonden diezelfde dag. Maar ik ontving niks. Toen ik enkele weken later contact nam kreeg ik een bericht dat het dan verzonden was met vertraging, we zijn ruim 2 maand verder, geen enkel bericht wordt beantwoord, ook niet na tussenkomst Delcampe. Helaas zie ik nu in zijn beoordelingen dat dit regelmatig gebeurd. Heeft iemand ervaring met toch recupereren van kaarten/betaald bedrag?
    • Aangemaakt 15 aug 2018 op 06:53
    • #895822
    Hallo,

    Ik heb zelf ook al een paar keer (gelukkig niet meer dan dat) de situatie gehad dat de verkoper beweerde dat hij een kaart had opgestuurd, terwijl ik niets had ontvangen.

    Wat ik in zo'n geval doe, is vooral niet te lang wachten om te reageren. Zelfs uit het buitenland zou een zending toch na iets meer dan een week moeten aankomen.

    Bij een negatieve ervaring stel ik zelf meestal voor om de kosten te delen. Verschillende verkopers zijn daar in het verleden effectief al op ingegaan (ze hebben mij dus de helft van het bedrag terugbetaald; in ruil geef ik dan een neutrale beoordeling zodat ze hun commissie kunnen terugvorderen).
    Als een verkoper de kosten niet wil delen, geef ik een negatieve beoordeling. Als ik er een terugkrijg, vecht ik die aan bij Delcampe. Een verkoper is niet verantwoordelijk voor een verlies door de post, maar ik evenmin.

    In uw geval lijkt de verkoper tot niets bereid, maar u bent wellicht ook te laat om nog negatief te kunnen beoordelen. Persoonlijk vind ik dat Delcampe dit toch nog zou moeten toelaten, want u heeft helemaal gewerkt volgens de Delcampe-spelregels. In het verleden heb ik ook zo'n onwillige verkoper gehad. Ik opende dus een geschil bij Delcampe en dat sleepte dan een hele tijd aan. Uiteindelijk kwam er geen faire oplossing uit de bus en wilde ik negatief beoordelen, maar helaas was de maximumtermijn dan overschreden. Delcampe wilde toen geen verantwoordelijkheid nemen voor de traagheid van haar eigen procedure. Sindsdien geef ik in dergelijke gevallen altijd EERST een negatieve beoordeling (die kan ik nog opwaarderen als er toch een oplossing komt).

    Wat Delcampe natuurlijk niet kan, is de verkoper dwingen om iets terug te betalen.
    Schorsen van een account kan eventueel wel, maar dat zie ik niet gebeuren op basis van uw negatieve ervaring alleen...
    Bovendien zijn er strikt genomen geen bewijzen: niet dat de verkoper de kaart heeft verstuurd, maar ook niet dat u de kaart (niet) heeft ontvangen. Ik wil u graag geloven dat u niets heeft ontvangen, maar voor Delcampe heeft dat helaas weinig bewijskracht.

    Groeten,

    quasar
  • sogi

    10 berichten

    België

    Hallo,

    Ik heb zelf ook al een paar keer (gelukkig niet meer dan dat) de situatie gehad dat de verkoper beweerde dat hij een kaart had opgestuurd, terwijl ik niets had ontvangen.

    Wat ik in zo'n geval doe, is vooral niet te lang wachten om te reageren. Zelfs uit het buitenland zou een zending toch na iets meer dan een week moeten aankomen.

    Bij een negatieve ervaring stel ik zelf meestal voor om de kosten te delen. Verschillende verkopers zijn daar in het verleden effectief al op ingegaan (ze hebben mij dus de helft van het bedrag terugbetaald; in ruil geef ik dan een neutrale beoordeling zodat ze hun commissie kunnen terugvorderen).
    Als een verkoper de kosten niet wil delen, geef ik een negatieve beoordeling. Als ik er een terugkrijg, vecht ik die aan bij Delcampe. Een verkoper is niet verantwoordelijk voor een verlies door de post, maar ik evenmin.

    In uw geval lijkt de verkoper tot niets bereid, maar u bent wellicht ook te laat om nog negatief te kunnen beoordelen. Persoonlijk vind ik dat Delcampe dit toch nog zou moeten toelaten, want u heeft helemaal gewerkt volgens de Delcampe-spelregels. In het verleden heb ik ook zo'n onwillige verkoper gehad. Ik opende dus een geschil bij Delcampe en dat sleepte dan een hele tijd aan. Uiteindelijk kwam er geen faire oplossing uit de bus en wilde ik negatief beoordelen, maar helaas was de maximumtermijn dan overschreden. Delcampe wilde toen geen verantwoordelijkheid nemen voor de traagheid van haar eigen procedure. Sindsdien geef ik in dergelijke gevallen altijd EERST een negatieve beoordeling (die kan ik nog opwaarderen als er toch een oplossing komt).

    Wat Delcampe natuurlijk niet kan, is de verkoper dwingen om iets terug te betalen.
    Schorsen van een account kan eventueel wel, maar dat zie ik niet gebeuren op basis van uw negatieve ervaring alleen...
    Bovendien zijn er strikt genomen geen bewijzen: niet dat de verkoper de kaart heeft verstuurd, maar ook niet dat u de kaart (niet) heeft ontvangen. Ik wil u graag geloven dat u niets heeft ontvangen, maar voor Delcampe heeft dat helaas weinig bewijskracht.

    Groeten,

    quasar
    • Aangemaakt 16 aug 2018 op 10:07
    • #896227
    Bedankt voor je antwoord. ik heb het in het verleden 1x meegemaakt, dat hebben we onderling geregeld, maar deze persoon lijkt systematisch om de zoveel keer niet toe te zenden zonder enig bericht. Ik ben beleefd gebleven, tenslotte weet ik niet wat er aan de hand is. Maar ik wist niet dat een negatieve commentaar na 2 maand niet kan (net gecheckt en inderdaad) Delcampe is al tussen gekomen maar hij reageert nog niet (en Delcampe ook niet, trouwens!). Toppunt is dat Delcampe weer de tarieven heeft omhoog getrokken, maar nog steeds geen betere service geeft. Jammer.

    groeten,
    Sogi

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden