Quelqu'un qui sait où c'est (Lens) Belgique - France ??

  • amme

    46 berichten

    België

    Oorlogsfoto Lens , n° 566.
    Merci d'avance.

    Amme
  • quasar

    3764 berichten

    België

    Oorlogsfoto Lens , n° 566.
    Merci d'avance.

    Amme
    • Aangemaakt 12 mrt 2018 op 09:36
    • #835730
    Bonjour,

    Dans le texte il y a 'Tranchées qui mènent à la position (= le front), traversant une rue d'un faubourg de Lens. Juillet 1917'.
    Lens se trouve dans le Pas-de-Calais.

    Cordialement,

    quasar
  • quasar

    3764 berichten

    België

    Bonjour,

    Dans le texte il y a 'Tranchées qui mènent à la position (= le front), traversant une rue d'un faubourg de Lens. Juillet 1917'.
    Lens se trouve dans le Pas-de-Calais.

    Cordialement,

    quasar
    • Aangemaakt 12 mrt 2018 op 10:42
    • #835763
    Hallo,
    Ik merk nu pas dat u de vraag stelt op het Nederlandstalige forum.
    Volgens mij zijn we dus in Lens (departement Pas-de-Calais, Frankrijk), zoals ook blijkt uit de geschreven tekst: 'Loopgraven die naar het front leiden, doorheen een straat in een voorstad van Lens. Juli 1917'.
    Beste groeten,
    quasar
  • quasar

    3764 berichten

    België

    Hallo,
    Ik merk nu pas dat u de vraag stelt op het Nederlandstalige forum.
    Volgens mij zijn we dus in Lens (departement Pas-de-Calais, Frankrijk), zoals ook blijkt uit de geschreven tekst: 'Loopgraven die naar het front leiden, doorheen een straat in een voorstad van Lens. Juli 1917'.
    Beste groeten,
    quasar
    • Aangemaakt 12 mrt 2018 op 10:45
    • #835769
    Nog aanvullend: een ander exemplaar van deze kaart werd verkocht op Delcampe in 2013: Link (https)

    Op het verso van deze kaart (afbeelding links) schrijft een Duitser: 'De loopgraven naar het front liepen direct door de stad Lens'. Dit lijkt de hypothese te bevestigen dat we hier effectief in Lens zijn. Bovenaan links op de kaart (nauwelijks leesbaar) staat 'Rue Emile Zola'.

    Er bestaat inderdaad een Rue Emile Zola in Lens, maar die werd tijdens de Eerste Wereldoorlog compleet kapot gebombardeerd (afbeelding rechts). In de huidige straat heb ik geen plaats kunnen vinden die met zekerheid correspondeert met het zicht op uw foto (maar dat kan te maken hebben met de misschien compleet andere wederopbouw).

    Beste groeten,

    quasar

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden