Taxering door in relief aan gebrachte perfine:

  • ricvan

    41 berichten

    België

    Op de getoonde brief verstuurd als drukwerk-20 centimes port in 1955- is een ?perfine? in relief aangebracht. Daarom zou volgens de richtlijn nummero 7425 een strafport verschuldigd zijn van maar liefst ?360? centimes.
    Kan iemand mij iets meer vertellen over deze richtlijn(voorschrift).
    Deze richtlijnen(voorschriften) zijn die ergens te vinden en waar?
    Alvast bedankt voor de hulp.
    mvg.
    Richard.
    PS: DE GETOONDE BRIEF IS NIET MIJN EIGENDOM MAAR IS IN AANBIEDING OP DELCAMPE. (01955a St.Niklaas 1955 Drukwerk niet aanvaarde FP écrit en relief taxée par TTx 47-57 v. Gent (Item nummer: #244765342).
  • alux

    142 berichten

    België

    Op de getoonde brief verstuurd als drukwerk-20 centimes port in 1955- is een ?perfine? in relief aangebracht. Daarom zou volgens de richtlijn nummero 7425 een strafport verschuldigd zijn van maar liefst ?360? centimes.
    Kan iemand mij iets meer vertellen over deze richtlijn(voorschrift).
    Deze richtlijnen(voorschriften) zijn die ergens te vinden en waar?
    Alvast bedankt voor de hulp.
    mvg.
    Richard.
    PS: DE GETOONDE BRIEF IS NIET MIJN EIGENDOM MAAR IS IN AANBIEDING OP DELCAMPE. (01955a St.Niklaas 1955 Drukwerk niet aanvaarde FP écrit en relief taxée par TTx 47-57 v. Gent (Item nummer: #244765342).
    • Aangemaakt 31 mrt 2018 op 09:45
    • #844079
    Dag Richard
    Ik heb geen weet van enige reglementering die het gebruik van reliëfdruk op drukwerkzendingen verbiedt .
    En het is ook niet zeker dat deze reliëfdruk door de afzender is aangebracht . Mij lijkt het eerder dat een openbare dienst iets dergelijks zou gebruiken . Dus kan het goed zijn dat het reliëf aangebracht is na bestelling bij de geneesk.dienst .
    Maar is de reglementering voor drukwerkzendingen wel gerespecteerd ?
    Is de omslag gesloten geweest ? Stonden er misschien geschreven mededelingen op het drukwerk (?) binnenin ? Er is zeker op de voorzijde van de omslag geen enkel teken dat het om drukwerk zou gaan , alhoewel dat niet expliciet vereist was .
    In ieder geval is het strafport gemakkelijk te verklaren . Briefport = 2,00 fr - tekort is 1,80 fr - strafport 2 x 1,80 = 3,60 fr .
    m.i. is de inzetprijs zeker schromelijk overdreven ..
    Vriendelijke groeten
    Andre

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden